Ovaj intervju "Upoznajte osoblje" malo se razlikuje od naših prethodnih intervjua! Iako tim u okviru direkcije škole nije dio nastavnog osoblja, oni jesu dio Bloom tima o čemu svjedoči činjenica da ih Bloom učenici sve poznaju po imenu. I kao i ostalo osoblje Blooma, skoro svi su obučeni za Montessori.
Od upravljanja školskom administracijom do podrške nastavnom osoblju, Elvira, Samka i Elma igraju ključnu ulogu u osiguravanju nesmetanog toka svakodnevnih aktivnosti. Kao nenastavno osoblje ali i majke djece koja pohađaju Bloom, njihova perspektiva o Bloomu je zasigurno jedinstvena.
Iako niste dio nastavnog osoblja, vaš rad je neophodan da bi stvari u Bloomu tekle glatko. Možete li se predstaviti i reći nam nešto o tome kada ste počele raditi u Bloomu i nešto o poslu kojim se bavite?
Elvira Spahić: Ja sam Elvira, u Bloomu sam počela raditi u januaru 2019. godine kao School Office Manager (upravnik školske kancelarije).
U biti sam zadužena za komunikaciju sa roditeljima, posredujem informacije o školi i našem načinu rada, organizujem posjete školi, vodim Transparent Classroom platformu za roditelje te brinem o nabavkama materijala i drugih stvari potrebnih za nesmetano funkcionisanje škole.
Samka Džananović Obaidat: Ja sam Samka i pedagog sam u Bloomu. Nedavno su bile dvije godine otkako sam ovdje. Moj rad je na relaciji između svih sudionika u procesu obrazovanja a to su djeca, nastavnici, roditelji, Ministarstvo za odgoj i obrazovanje.
Elma Solak Helja: Ja sam Elma, sekretar obrazovnih institucija Bloom (vrtića, osnovne i srednje škole) i ovdje sam od 2018. godine. Ranije sam bila dio pravnog tima koji zastupa Bloom, tako da već skoro devet godina radim i kao pravnik u sektoru obrazovanja.
Koji je vaš omiljeni dio dana u Bloomu?
Elvira: Omiljeni dio dana je vrijeme ručka u vrtiću. Hranim mlađu djecu, pobrinem se da svi operu zube a često izađem da se igram napolju sa njima.
Samka: Meni su u Bloomu nekako jutra posebna. To jutarnje okupljanje djece kada ih nastavnici dočekuju na vratima i njihovi osmjesi kada osjete da su dobrodošli i da im se neko raduje. Veza između nastavnika i učenika u Bloomu je istančana i često se razumiju samo pogledima. Po izrazima lica može se procjeniti da li se neko naspavao, da li je danas raspoložen za rad, da li imaju neke probleme i slično.
Elma: Najviše volim jutra u Bloomu. Energija je tada najljepša, produktivnost najveća i to koristim za planiranje svih dnevnih aktivnosti. Dolazak djece i kolega stvara posebnu dinamiku, dok kolegice i ja razgovaramo o trenutnim prioritetima.
Djeca često dolaze u kancelariju iz raznih razloga. Možete li podijeliti s nama omiljenu anegdotu iz jedne takve posjete?
Elvira: Nema nekih posebnih anegdota. Djeca kada uđu u kancelariju kažu da su došli na posao i žele da im dodijelimo neki zadatak. Uvijek se pobrinemo da imaju nešto uraditi kako bi se osjećali korisno. To je naše vrijeme koje provodimo zajedno i želimo da bude kvalitetno.
Samka: Ima više tih anegdota, teško je izdvojiti omiljenu. Djeca rado dolaze u kancelariju i uvijek očekuju neki zadatak. Vole da se osjećaju korisnim pa nam recimo pomognu da nešto isprintamo ili nešto poslažemo. Zahvalni su za to iskustvo i uvijek nam ostave neki crtež ili lijepu poruku što i nas čini sretnima i uvijek nam popravi dan.
Elma: Teško mi je izdvojiti neku posebnu anegdotu, jer su mi sve posjete djece beskrajno simpatični. Djeca nas doživljavaju potpuno drugačije nego svoje nastavnike, što svaki susret čini posebnim.
Jeste li naučili nešto novo o sebi otkako ste počeli raditi u Bloomu?
Elvira: Naučila sam da je jako bitno jasno izaziti svoja osjećanja jer nas djeca oponašaju. Ako vide da mi bez problema kažemo kako se osjećamo i šta nam se ne sviđa i njima se će biti ugodno da kažu kako se osjećaju. Kada izgovorimo ono što nam smeta, nađemo rješenje i sredina u kojoj smo je puno zdravija.
Samka: Da, naučila sam se jedostavnosti i naučila sam da je jedini ispravan način u radu sa djecom ustvari taj da se prate interesi djeteta i da je dijete to koje vas vodi kroz proces učenja. Djeca uvijek nađu put.
Elma: Naša osnovna škola je jedina Montessori privatna škola u Bosni i Hercegovini, registrovana pri Ministarstvu za odgoj i obrazovanje KS. To znači da smo podložni kontroli i moramo primjenjivati sve propise iz domaćeg zakonodavstva. Naučila sam mnogo o tome kako biti kreativan u obrazovnom okruženju, balansirajući stroge, tradicionalne propise na jednoj strani i dinamični Montessori obrazovni metod i filozofiju, na drugoj.
Vi sve imate barem jedno djete koja pohađa Bloom. Smatrate li da je Bloomov netradicionalni pristup imao pozitivan utjecaja na vašu djecu?
Elvira: Bloom je moju djecu naučio da uz malo vježbe mogu sve sami. Jako su samostalni, jasno pokazuju svoje emocije i uče kako da se nose sa stvarima koje im ne odgovaraju. Ne boje se izazova i rado ulaze u nove avanture. Tu se osjećaju voljeno i sigurno tako da je Bloomov pristup jedini izbor za moju djecu.
Samka: Moj sin ima nepune tri godine. U pogledu njegove samostalnosti i znatiželje ja najveće zasluge pripisujem boravku u vrtiću Bloom. Veoma sam sretna jer je i on dio Bloom zajednice.
Elma: Moja kćerka ima dvije godine i četiri mjeseca, te pohađa vrtić tek dva mjeseca. Zahvaljujući mom dugogodišnjem radu u Bloomu, imala sam priliku primjenjivati sve što sam naučila od naših odgajateljica i učitelja sa svojom kćerkom od samih početaka. Mogu reći da za sve što ona danas jeste, osim posvećenosti i ljubavi, najveću zahvalnost dugujem principima koje sam naučila u Bloomu i koji se ovdje primjenjuju u radu sa djecom.
Comments